Det amerikanska samvetet?

Alltså DN.se, wtf gör ni?! Ibland ibland ibland, inte alls ofta, men ibland undrar jag om alla på DN verkligen mår riktigt bra i huvudet. Vems idé var det att ge Eva Bjärting Hall, Dn-bloggen ”baske mig!” mer utrymme att prångla ut skit? Och speciellt, vems jävla idé var det att låta henne fortsätta?

Den 04/11-09 så skriver Eva Bjärting Hall i bloggen ”baske mig!” på Dn.se/blogg/svenskarnebloggen om en ”liten upptäckt” som hon gjort när hon såg på tv. Nämligen en, enligt henne slående likhet mellan Peter Griffin, Tecknad seriefigur från den amerikanska serie ”Family Guy” & Michael Moore, Dokumentärfilmare och debattör. Citat:
”Jag blev väldigt häpen härom kvällen, då jag fick se den amerikanske regissören och sanningsägaren Michael Moore som tecknad figur på TV. Han har tydligen knåpat i hop en TV serie där vi får följa den mer privata sidan av filmaren. Serien heter Family Guy och är sin titel till trots inte lämpad att visa på familjetid. Hemskt språkbruk!” – Eva Bjärting Hall.

Personligen tyckte jag inte den här lilla upptäckten var speciellt slående eller ny, vilken treåring som helst skulle kunna dra parallellen mellan två tjocka personer även om den ena är tecknad. Hon skämtar även vidare om hur Michael Moore skulle vara som privatperson och syftar till att han skulle bete sig som Peter Griffin i serien Family Guy, Något jag starkt betvivlar.

Eva Bjärting Halls lilla upptäckt vart inte direkt dränkt i applåder, några av kommentarerna från blogginlägget såg ut såhär:

”Sannigen om Miachel Moore är Peter Griffin? Hur kan man få det låta så fel. Jag skulle kunna bjuda på intressantare läsning utan att ens vara en skribent. DN borde bjuda på mer

David, 12:33, 5 november 2009.”

”Jag undrar bara, var detta ett sätt att driva med Michael Moore’s åsikter eller hans utseende?

Oskar, 10:48, 5 november 2009.”

”Du jobbade länge på att få till det där skämtet va Eva?

Stefan, 02:04, 5 november 2009.”

”Och det här har DN.se på förstasidan? Sämst.. riktigt dåligt. Skärp er!

Tomas, 23:47, 4 november 2009.”

”Ha ha ha! Wow. Kul. Vilket skämt. Aj oj, snälla sluta min mage får kramp. DN och deras humoristiska journalistik, oj oj.

Tony, 19:44, 4 november 2009.”

4 Responses to “Det amerikanska samvetet?”


  1. 1 Ana 05 november 2009 kl. 15:29

    haha fan va sjukt, idag i skolan satt jag och kommentera den där dumma artikeln och tänkte, ”haha det här kommer patrik se, för han läser dn, och lacka på” haha ^^


Kommentera

Twitter – Senaste tweets

RSS Spotify – Senast spelade

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Flickr - Senaste fotona

Brandkärr

Min extra lur

Thailändsk skräckfilm :-o

More Photos

Kategori

Statistik

  • 11,883 Unika träffar

