Orax! värsta hunden! nyhetsvärde?

Orax Orax, Årets polishund. Ibland börjar jag nästan tvivla på DN.se, på deras integritet. När de skriver om: ”Orax” årets polishund – spårade 33! Man ba, Wooohw! Jag vill bli som orax när jag blir stor!? ”Sjuårige schäferhanen ”Orax” från Kalmar län har utsetts till årets polishund 2009″. Berätta för mig, var är nyhetsvärdet? var är det där extra i artikel som gör att man kan slösa plats i världens annars bästa tidning för att få rum med något så banalt som en ”nyhet” om årets polishund-09.

Förlåt ”Orax” och hundförare Magnus Lundahl, Ni får inte ta det här så hårt, grattis förresten, men inse att detta saknar nyhetsvärde!

5 Responses to “Orax! värsta hunden! nyhetsvärde?”


  1. 1 Ana 04 november 2009 kl. 10:47

    Verkar som att någon behöver ligga lite, haha sötnos..

  2. 3 Vovva 05 november 2009 kl. 1:57

    Bara det att du hjälper till att sprida nyheten ännu mer bevisar att det är något som folk uppmärksammar.

    Varför ska alla nyheter behöva vara riktigt hemska för att få kallas nyheter och ha värde?

    Jag har ingen aning om din bakgrund eller hur mycket du kan, men att komma så långt med en hund att den kan utses till Årets Polishund innebär enormt mycket arbete. Både med hunden i sig, men även flera år tidigare. Planering och parning och kontroll och uppföljning. Det är inget arbete som är snabbt och lättvindigt.

    Att sedan det jobb som Orax, och de flesta polishundar, gör är enormt viktigt och något som vi människor inte kan klara av gör väl att det är värt att skriva om. Den hunden har tillsammans med sin husse räddat många liv och mångens egendom.

    En väl utbildad och väl fungerande polishund är ett bättre instrument/verktyg än det mesta en polis har till hands.

    Det är något som är väl värt att skriva om.

    • 4 Patrik 05 november 2009 kl. 8:27

      Enda gångerna jag träffat polishundar har polisen tagit av munskydden, pekat på mig och ”attack!” fan va man får springa säger jag bara!

      Sen tror jag inte de är gjort i en handvändning, finns säkert massa andra psykotiska polishundar där ute och tävla emot.

      Jag förstår inte varför en nationell tidning, med ett förvånansvärt bra rykte i övrigt, lägger ner tid, energi & plats på en artikel om en snut-hund.

      vet inte kanske bara e jag som e bitter, men jag vill hellre läsa om något av nyhetsvärde i DN än om Orax

      • 5 Vovva 07 november 2009 kl. 15:02

        OK du tycker så. Då ska jag också få tycka.

        Då ska jag be att aldrig få läsa något om höjdhopp, formel 1, stavhopp, friidrott, simning, fotboll, ishockey, isracing, kändisskvaller osv.

        ALLA har vi våra intressen och en sådan liten plats som Orax tog upp, i förhållande till t.ex. fotboll, tycker jag man kan tillåta och till och med uppmuntra.

        Jag tror att de 33 personerna och deras anhöriga är mycket tacksamma för att Orax och hans husse finns och lägger ner så mycket jobb på att träna och bli bättre.


Kommentera

Twitter – Senaste tweets

RSS Spotify – Senast spelade

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Flickr - Senaste fotona

Brandkärr

Min extra lur

Thailändsk skräckfilm :-o

More Photos

Kategori

Statistik

  • 11,880 Unika träffar

