Voddler

Vet inte hur många som hört talas om Voddler, alltså Filmens Spotify. Jag har i alla fall BBB(BredBandsBolaget) hemma i väggen och fick därför möjligheten att testa Voddler innan lanseringen idag onsdag 28/10.

Voddler

Voddler, meny

Måste erkänna att jag hittills inte är så imponerad. Det laggade, kontrollerna till programmet ologiska, musen fans där men användes ej, och alla ”genvägar” i menyerna verkar inte funka. Plus att jag inte ens kunde starta seriebiblioteket utan endast kunde se filmen, vilken för övrigt inte ens buffrade ordentligt. Nu låter det som att jag klagar i onödan och att jag borde skaffa bättre uppkoppling, men jag har 100Mbit/sek. Tycker det borde räcka.

I Dagens Nyheter kan man idag läsa en artikel om Voddler. Grönt Ljus för Voddler – Dn.se.
I artikeln intervjuas Marcus Bäcklund, VD för Voddler. Han berättar att lanseringen sker som sker idag beror på att man just tecknat nordiska avtal med filmjättarna Paramount och Disney, (Paramount har avtal med Dreamworks, och Disney äger Touchstone Pictures samt Miramax). Han berättar även att Voddler är nära att teckna ett avtal även med Sony Pictures och hoppas på att alla stora filmstudior finns med på voddlerbåten till årsskiftet.
Marcus Bäcklund tror att bolaget kan nå 700.000 användare och ett positivt bruttoresultat redan till sommaren.

Voddler

Voddler, Filmbiblioteket

Testversionen som släpptes i somras i samarbete med Bredbandsbolaget lockade 30.000 användare. Idag slår Bredbandsbolaget upp portarna erbjuder Voddler till samtliga sina 500.000 kunder.
– ”Vi tror att ungefär hälften nappar på detta”, säger Bäcklund.
Han tillägger att 250.000 personer står i Voddlers egen kö och väntar på att få tillträde till gratistjänsten.
– ”De ska också bjudas in de närmaste månaderna”, säger han.

Jag hoppas att Voddler kommer att bli bättre nu och jag tänker definitivt ge det en extra chans då jag gillar idéen! Och vem vet, förhoppningsvis sitter man där om något år, Lägenhet på Lilla Essingen, (LED)Projektor, Spotify Premium, Voddler, och playstation 4😉

3 Responses to “Voddler”


  1. 1 Fredrik 28 oktober 2009 kl. 13:49

    Låter nice de där ju🙂 hoppas de funkar bra, dom måste väl bara uppgradera deras programvara lite😛 hade ja haft bättre internet hade ja lätt testat de!


  1. 1 Kul att Voddler skrev avtal med hollywood | Trackback vid 29 oktober 2009 kl. 0:39

Kommentera

Twitter – Senaste tweets

RSS Spotify – Senast spelade

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Flickr - Senaste fotona

Brandkärr

Min extra lur

Thailändsk skräckfilm :-o

More Photos

Kategori

Statistik

  • 11,883 Unika träffar

