Här ska VI bo!

Har fan bestämt mig nu!

Lilla Essingen

Lilla essingen

Lilla Essingen, beläget mellan kungsholmen och Stora Essingen är en ö och en stadsdel i Stockholm och tillhör sedan 1916 Stockholms innerstad. Var på början av 1900-talet bebyggd till större delen av sommarvillor av vilka det flesta revs under 1930-talet för att lämna plats åt hyreshus. Lilla Essingen har sedan 1900-talets början dominerats av Primus och Lux när det kommer till industrier men även dessa har idag (2000-2007) ersatts av nybyggda bostadsrätter.

Lilla Essingen

Lilla Essingen


”Ön är 23 hektar stor och den högsta höjden är 26 meter över havet (vid Essinge Brogata 22). Strandlinjen är 2300 meter och är nästan helt tillgänglig på promenadvägar. Räknat per kvadratkilometer så ”bor” 20.019 personer på Lilla Essingen. För Sverige är siffran 21 personer per kvadratkilometer.” – Wikipedia – Lilla Essingen 28/10-09
Lilla Essingen

Lilla Essingen


”På Lilla Essingen finns nio gator/vägar, Essinge brogata, Primusgatan, Patentgatan, Luxgatan, Strålgatan, Disponentgatan, Dagnyvägen, Montebellogatan och Josefinavägen. Essinge brogata och Primusgatan i det nya området, utgör huvudstråk med restauranger pizzerior, gym och affärer. Ön har 4607 invånare feb. (2009).” – Wikipedia – Lilla Essingen 28/10-09
Lilla Essingen

Lilla Essingen


Det är helt galet, vill verkligen bo där! Så nära city och ändå så avskilt från resten av världen. Underbar utsikt, Nybyggda fina hus och områden. Fullt med grönska och snygg arkitektur och design, Och det finns till och med 2 Sushi-restauranger på ön!! Arigato Sushi och Sushi bar Wakami.
Lux parken!

Lilla Essingen, Lux parken!

Här vill jag fika och mysa på sommaren med min tjej och mina barn!
Primusgatan 64

Primusgatan 64, Köket

Och jag vill kunna sitta här med MIN familj och äta frukost på morgonen innan jobbet.

10 Responses to “Här ska VI bo!”


  1. 1 Ana 28 oktober 2009 kl. 16:36

    Fel rubrik, ”Här ska VI bo!” ska det va ju…:/

  2. 7 Ana 28 oktober 2009 kl. 16:56

    haha ojoj vilka problem vi har😉
    ne, fina tak är fan en big deal för mig… haha

    • 8 Patrik 28 oktober 2009 kl. 17:15

      kolla då de är HELA 200 m. Från lägenheten. Nästan så man måste ta bilen!😉
      Okej,, taken ska va fina, check.
      Nått mer som är en ”big deal”?😛

      • 9 Ana 28 oktober 2009 kl. 17:17

        maah nu kolla jag noga på resten av bilderna på den lägenheten jag döööör. lägg märkte till att ena sovrummet är långt borta från alla andra, så föräldrarna kan ha sex utan att störa, hahaha
        nee, bara jag har min vita miosoffa också🙂

      • 10 Patrik 28 oktober 2009 kl. 17:27

        Jätte fint😀 Men de sovrummet är ”optional” kolla får du se,, de är för 5 rummarna, den där lägenheten är en 4’a.
        Vit Miosoffa, check!


Kommentera

Twitter – Senaste tweets

RSS Spotify – Senast spelade

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Flickr - Senaste fotona

Brandkärr

Min extra lur

Thailändsk skräckfilm :-o

More Photos

Kategori

Statistik

  • 11,880 Unika träffar

